Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!

2020. március 31. 19:00 - csubeszshuriken

Koncertekről sztorizgatások, szotyizgatások - A tavalyi Straytones buli

72480672_2612902525427404_4232130262307176448_n_1.jpgPár hónapja már gondolkodom azon, hogy mi lehetne az a plusz tartalom, ami kicsit megszínesíti ezt a kizárólag az én írásaimból álló és ezáltal némiképp egysíkú oldalt. Aztán egyszer csak bevillant, hogy mit is csinálunk a koncertek előtt a klubok folyosóin. Sztorizunk baszki! Koncertekről beszélgetünk, mesélünk egymásnak az egykori, vagy közelmúltbéli bulikról. Szóval innen jött az ötlet, hogy legyen itt is egy ilyen legendamesélő cikksorozat, ahol te és bárki más is megírhatja ide stílustól függetlenül annak a koncertnek a sztoriját, ami húsz éve. Az első itt megjelenő ilyen jellegű írás pedig Vági Péternek köszönhető, aki felhívásom után másnap már pöckölte is a következő beszámolót. - Tehát ha van kanalad, most kicsit több időd, meg sok szép emléked, hogy kivel és mekkora okosságokban voltál, mikor ezt vagy azt a bandát láttad ne fogd vissza magad. Küld el a facebook csatornán, vagy a csababelley@gmail.com címre.  

"Sok zenekar van, amit a szívem csücskének tudnék hívni, tényleg sok. Olyan szerencsés helyzetben vagyok, hogy közülük nagyon sokat láthattam, illetve hallhattam élőben. Ebből következik, hogy rengeteg élmény közül lehet válogatni, hogy melyik volt igazán kiemelkedő. Ami elsőnek eszembe jutott, az a tavalyi Straytones buli volt az S8-ban (a helyet hagyjuk, én többet nem biztos, hogy beteszem oda a lábam az átéltek alapján).

No, de kik azok a Straytones? Egy háromfős kijevi pszichedelikus szörfrock banda - és az olvasók legalább fele itt már el is engedte a dolgot. Baromi elborult zenéjük van (Thee Oh Sees szinten körülbelül), és minden további nélkül elhiszem, hogy sokan nem tudják az ilyesmi műfajt megemészteni. Én mindenesetre helyből hanyatt vágtam magam, amikor először meghallottam a 2017-es S/T lemezüket. A Stoned Jesus osztotta meg őket (nagy bratyiban vannak velük és a Somali Yacht Club tagjaival is), és nagyon örülök, hogy ezt megtették, mert különben soha a büdös életben nem találtam volna rájuk. Aztán tavaly kidobtak egy három számos rövidke EP-t, aminél az első hallgatásra úgy voltam, hogy ezeket bizony látni kell. És jöttek. Én meg vigyorogtam.

Amikor valakik egy eldugott pinceklub leghátsó kisszobájában koncerteznek kb. 10 embernek (akikből legalább 5 az előző két banda tagja), ráadásul lényegében zéró bevételért, és mégis kijátsszák magukból minden létező érzelmüket és energiájukat, az egy egészen szürreális élmény. Látod egy zenekaron, hogy azért zenél, hogy zenélhessen, mert tényleg ez élteti, és nem melónak tartja az egészet. Rajtuk nagyon látszott, főleg a frontemberen (Artem). Ő rommá izzadta magát, ugrált a pedálokon, és pontosan olyan színpadképet mutatott be, amit egy ilyen zenénél elvárna az ember. Hozzátenném, hogy az európai turnéjuk utolsó állomása volt Budapest, mielőtt visszatértek volna Ukrajnába. Egy szakadt Transporterben éltek hárman - a három zenész, plusz egy barátjuk volt a sofőr/merches fazon - feltételezhetően nem kicsit voltak fáradtak. Ennek ellenére életem egyik legjobb koncertélményét adták - pedig a tavalyi felhozatal után nem gondoltam volna, hogy ők lesznek azok, akiket elsőnek ki tudnék emelni, és akikről a lehető legjobb szájízzel, és abszolút maximális tisztelettel tudnék írni. Szoktam lihegni zenekartagok iránt különféle koncerteken, de ők hihetetlenül kedvesek és közvetlenek voltak, látszott rajtuk, hogy örülnek a friss társaságnak, és kellemesen elsörözgettek velünk. Én meg szívesen sörözgetnék velük megint - remélem, ha ez az egész káosz lecseng, akkor újra elnéznek errefelé."

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fmsuicide.blog.hu/api/trackback/id/tr215576122

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!
süti beállítások módosítása