Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!

2020. február 09. 18:00 - csubeszshuriken

Higher Power - 27 Miles Underwater (Roadrunner Records, 2020)

Mióta kijött folyamatosan hallgatom, de eldönteni igazából kurvára nem tudom, hogy ezt az albumot mennyire kell komolyan venni. Elsőre ugyanis egy jól sikerült gegnek tűnik, amihez a számok viszont túl jól lettek megírva, szóval szó se róla, hogy rácsúsztam. Ha visz magával meg tök mindegy, hogy poénból a koncepció, vagy eleve a poén volt a koncepció, mert valamit piszkosul elkaptak és az nem más, mint a korszellem. A 27 Miles Underwater című lemez még most is olyan közel hozza a kilencvenes éveket, mintha beletudnék szagolni D'arcy Wretzky hosszú, szőke hajába. Ennyire egyértelmű például a Smashing Pumpkins hatása, de ennél messze többet raktak a hangzásba, mert az életérzés is benne van, ami végett anno több millió lemezt eladtak. 

A grunge hullám változtatott a játékon és hozott pár albumot, amit lehetetlen megkerülni, mert olyan mélyre mászott a rádióból az erekbe, mint most ez a crossover lemez a fülembe. Nem kicsit ugyanis még mindig az, nagyjából egyenlő arányban hozza a pattogós hardcore alapokat és tinédzser refréneket, egy remek zenetévé énekes hangjával. Jimmy Wizard olyan szinten megforgat és dobja be a legváratlanabb, legslágeresebb énekdallamokat, hogy ami kiszámíthatónak tűnik, igazából az sem az. 

A Seamless volt tavaly az első beharangozó, ami egyből nyilvánvalóvá is tette, hogy ebből valami új lesz, mert a középtempós crossover témához olyan kiállásokat, dallamokat és refrént hegeszt, mintha mondjuk a Deftones játszana Boysetsfire feldolgozást. Ami önmagában is érdekes, de még a közelébe sem ér a lemez nagy kedvenceinek, mint amilyen Passenger is. Atom NYHC basszusgitár, okos ritmusváltás a doboknál, de mire beugrik, hogy ez Leeway, a refrén már folyik szét, ahogy Smashing Pumpkins számban. Máskor viszont inkább a Jane's Addiction hatása, főleg King of My Domain szólója és az In The Meantime dallama, ami Perry Farrell bandájára emlékeztet. Jimmy pedig mindenhol kurva jól levette az éneket, ezt a bájosan gyermekded, érzékeny tinédzser és néha lázadó, dühösebb kombinációt, ami el is viszi az albumot, mert a hangja nélkül ezt nem lehetett volna megcsinálni. A Lost in Static és Low Season című tételekben sem felejtett el trükköt rakni és a pattogó, hullámzó dallamoknak mellé vagy magasan fölé énekelni. 

Tavaly a Bad Breeding és a Ceremony volt az a két banda, akik megleptek valami eddig még sosem hallott, stílusokat furcsán keresztező hangzással és most megint itt van egy hardcore zenekar, akik szintén nagyon különböző hatásokat ötvözve léptek ki a megszokott medrekből. A Leeway, a Helmet és a Jane's Addiction együtt ritkán jön, főleg olyan vizuális világba csomagolva - Lost in Static - ami lehetett volna az MTV és az Alternative Nation egyik legjobbja. 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fmsuicide.blog.hu/api/trackback/id/15466664

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!
süti beállítások módosítása