Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!

2019. szeptember 21. 15:00 - csubeszshuriken

Cerebral Rot - Odious Descent Into Decay (20 Buck Spin, 2019)

a1723117247_10_1.jpgEgyszer volt szerencsém beszélgetésbe keveredni az Obituary dobos Tardy tesóval és óhatatlanul szóba került a gyerekkor. Venom, Slayer, Possessed és Celtic Frost, vagyis amiket ők hallgattak mikor belevágtak, mire én meg bekérdeztem, hogy az vajon normális-e, hogy tizenegy éves kölkök hallgattak ilyesmiket. Ő meg persze simán rávágta, hogy teljesen és ezen kurva jót is röhögtünk. Mert csak az elárasztó förtelem, túl gyors és túl lassú gyötrelem, ami beakadt rendesen ezeknek a floridai tagoknak is. A napsütötte színtér lett tehát a műfaj kivérzése, orrfacsaró kilégzése és mocsara, amiben sokan másokkal is régen elvesztünk mind. Az új Florida pedig manapság a 20 Buck Spin, ha például a kiadó olyan bandáit nézem, mint mondjuk a Fetid vagy a Cerebral Rot. Mindkét zenekar adott ki az idén albumot, de írásom az Odious Descent Into Decay lemez miatt pörög, mert azzal futottam egy súlyosabb kört. 

Szerintem, ha kiköpött death / doom a téma, akkor kell, hogy legalább ennyire nyers legyen, mert különben nem ragadt volna belém. Ez is egy bemutatkozócucc, mint anno a Soulside Journey és a Darkthrone demonstráció lényege sem az volt, hogy csináljanak egy albumot, ami pompásan szól, mert csak simán pokollá akarták tenni a fémet. Floridán túl a norvégoknál is kéjesen lassú és gyorsan gyilkoló gitárok tanítottak, a Cerebral Rot pedig ebben a suliban tette le szerintem az alapokat. Baszott jók a dobok, lidércesen csörömpölnek a cinek. Egyetlen percben sem engednek el a felszínig, mert a nehéz témákban a gonosz kapaszkodik, így a sztenderdek is menthetetlenül működnek. A csávó az említett Fetid zenekarban is frontember és itt is csak azt a szintet hozza, ami hörgésből mondjuk abszolút legalja. Szóval ez most nekem nagyon adja, én amúgy is szerelemes vagyok a Spectral Voice-ba. A számok közül pedig a Putrefaction és a Foul Stench of Ruination a kedvencem...

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fmsuicide.blog.hu/api/trackback/id/tr5915155746

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!
süti beállítások módosítása