Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!

2018. december 05. 17:30 - csubeszshuriken

Cormac McCarthy - Suttree

qhtotcarvirgyqqqyqa5.jpgKopár fűcsomókra olvadó forró napkorong. Döglött húsra és szélfútta csontokra felfűzött szózuhatagok. A lélek sokféleségét tájképek tükrözik vissza, az író nem fukar az árnyalatokkal és nem akar hazudni. Ahol nincs víz, ott kiég minden. A pusztulás nem az irodalom kiváltsága, felejthető katarzis egy polcon, hanem az a tény, aminek közelről orrfacsaró szaga van. Cormac McCarthy a szagokról ír és azt hiszem leginkább ezért ő a kedvencem.

Aztán jött Suttree és pár dolog még beljebb került. Mikor elkezdtem olvasni hiányzott a határvidék, nem értettem mit keresünk a Tennessee folyónál és miért sincs sehol Mexikó. Nem tetszett, hogy szinte utolsóként kapott idén fordítást ez a nagyregény, mert így azokat olvastam korábban, amiket időben csak később írt meg. Szóval olyasmit hiányoltam, ami akkor még meg sem született, mikor Cornelius Suttree úgy döntött, hogy kisétál a saját életéből és leköltözik a folyóhoz. Az ő szórakoztató sztorijain bukdácsoltam keresztül az első fejezetekben és közben hiányzott Billy Parham, akiről azt hittem, hogy nekem írta az író, mert ő vagyok tulajdonképpen én. Aztán úgy a történet felénél átfordult valami. Suttree attól is kijjebb került, ahol addig volt és tévelygésében beszorult a két világ közé egy időre. Mikor onnan visszajött világossá vált, hogy nem igazán tud visszajönni. Nekem meg eszembe jutott egy csomó dolog amiket két éve gondoltam, amikor apám meghalt. 

El akartam szórni a hamvait a csatornán, ahol mindig pecázott, de a család nem engedte meg. Emlékszem napokra kiköltözött, szerintem ott szeretett lenni a legjobban. Felrémlett és éreztem a halak szagát is, áthatott mindent a közelében. Billy Parham és Suttree története már nem voltak távol egymástól, megbékéltem a Tennessee folyóval is. McCarthy könyvében a hal, a folyó és a férfi nem csupán szavak, hanem szagok, számomra nagyon erős szagok is voltak egyben. Közben pedig megértettem, hogy miért kellett utolsóként elolvasnom az összes közül pont ezt a regényét. Amit most a világ torzszülötteinek, aszociális egyéneinek és csavargóinak ajánlanék. Isten áldja meg egytől egyig mindőjüket! 

mccarthy_c_sorozat_20180413.jpg

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fmsuicide.blog.hu/api/trackback/id/tr7614438118

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Underground! Gyanúsan sokszor van leírva az, hogy underground!
süti beállítások módosítása