Vérfagyasztó hely ez a Tokió, ami egyszerűen csak tök jó. Halál metál túszejtő akció, mert lassan huszonöt éve a láncokra verve. Ördögökkel és belek között, pokol mélyre ásott, kurva sötét sírokban. Autopsy, ROT, Incantation, Celtic Frost és Ilsa, mert ezekkel a fertőzöttekkel is mind az van, hogy nem csinálják máshogy, csak vérben és állatban. A japán Coffins is nyilván azért játssza ugyanazt, mert nem jön belőlük más. Ezerszer is meghallgattam és még akkor is nagyon ott van, mert ez a gyertyatartós lomha pompa, húsdarálás az alagsorban, tökre bennem is megvan. A klasszikus horror még elegáns, az új Coffins album meg penetráns. Ami valljuk be, pikáns kis bók a death / doom klubban...
A Beyond the Circular Demise című albumnak is van helye a pokolban. Ott is nyilván gyűjti valaki bakeliten, bár túl az öt nagylemezen, biztos klassz kihívás lehet összeszedni azt a huszonkét split kiadványt is, ami az elmúlt huszonhárom évben megjelent. Azóta tart ugyanis ez a tortúra, mert működteti a banda örökös és egyben utolsó alapítótagja, azaz Uchino. A fazon tehát kitartó és az irtó konzekvens hozzáállás - meg persze a vérfrissítés - az évekkel szerintem csak fejlődést hozott. Az album második, The Tranquil End című száma nálam már simán Bolt Thrower szint, amibe a korai Autopsy tocsogós déli horrorja kever még egy kis színt. A Gateways to Dystopia pedig ugyanezekre az alapokra emel doom templomot. Szeretem ezt a kontrasztot, ahogy árad és hömpölyög, de közben a pattogó dobok meglifteztetik a fejem. Himnikus, de horzsol is, mert a gitár olyan zajos, mint a régi kazettáimon. Nem véletlenül lett megemlítve a Celtic Frost és az Incantation, mert ezek megveszekedett fantáziákon hizlalt legendás metál rítusok, amikhez elkapták az autentikus hangzásvilágot.
Metált játszanak, de tudod, hogy punkok, mert a Terminate By Own Prophecy is egy szétkalapált, tagbaszakadt terminátor. Hogy a doom metál építkezni tudott a punkból és death metállá nőtt az efféle bandákban a Venom és a Pentagram, talán ez tette a legjobbat ennek a külön fajnak. Ahova a Hooded Menace, az Asphyx és az Ilsa is tartozik, de most mégis a Coffins járatta megint csúcsra, az abszolút horrort az undergroundban. Nagyon fasza, hogy a Relapse Records támogatta, mert minden szempontból profi ez a friss megjelenés. Birth Postmortem és Insane, avagy csontot darálni, az nem egy Adam Sandler poén, hanem megrázó és tragikus aktus, mint amikor a Prédikátor első évadának utolsó részében Isten elveszett és aztán egyszerre mindenki öngyilkos lett...
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.